Sider

11. november 2013

Sengeteppe

Er i gang med ÅRETS store julepresang  - dobbelt sengeteppe
Mønsteret heter Ohio Star Crossing og er fra boken “The blue and the Gray” / Mary Etherington og Connie Tesene.
Dette er en bok som jeg virkelig  kan anbefale med mange flotte mønster.
Jeg har kjøpt boken fra Martingale og der kan du velge om du vil kjøpe boken i papirform eller laste ned som pdf.fil.
Anbefaler klart å kjøpe boken for det er så mange vakre tepper til glede og inspirasjon.
Original størrelse på teppet er 42 1/2 x 54 1/2 inch ……..og  jeg skal ha dobbelt sengeteppe ! Tror det skal gå greit da størrelsen
på blokkene er på 6 1/2 inch

005_thumb[4]

Forsiden på boken
The Blue and the Gray

blokker på 6 1/2 inch
003

små kvadrater 1 1/2 inch – 36 stk i hver blokk 
004

klargjøring til stjerneblokkene
002
012

2 blokker klar for sammensying. I den ene blokken har jeg brukt lyse kvadrater
 i hjørnene og blokk nr. 2 har jeg brukt det samme bakgrunnstoffet.
009
011




signatur
spools_thumb[1]

3 kommentarer:

  1. Ja den boka er så fin. Fikk den i bursdagsgave av Hanne og tror nok at det må kjøpes inn til et teppe fra denne boka når jeg er i USA

    SvarSlett
  2. Tack för Ditt tips om boken!

    Dollandesign

    SvarSlett
  3. Lekkert Kate... utrolig heldig den som får den i gave.... må jo ha vært veldig snill i år,
    Tone M

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen en kommentar
~ ♥ ~ Takk for at du tittet innom ~ ♥ ~